2 girls 1 cuptwo girls one cup2 girls 1 cup2 girls 1 cup

Kryzys spowodował brak regulacji

Posted by Mateusz Machaj on październik 15, 2008
Bez kategorii

Tyle się teraz dyskutuje na temat tego, czy kryzys został spowodowany regulacją czy przypadkiem brakiem odpowiednich regulacji. My stajemy twardo po stronie tezy, że kryzys został spowodowany przez brak odpowiednich regulacji. A oto ich lista:

1. Regulacja o zakazie zwiększania papierowego i depozytowego pieniądza w obiegu.
2. Regulacja o wykorzystaniu rezerw banków centralnych do przywrócenia standardu kruszcowego i pełnego pokrycia pieniądza w obiegu.
3. Regulacja o zakazie manipulacji rynkowymi stopami procentowymi.
4. Regulacja o zakazie emisji długu publicznego.
5. Regulacja o rozwiązaniu banków centralnych.
6. Regulacja o zakazie jakiegolwiek dotowania i wykupywania prywatnych podmiotów przez państwo.
7. Regulacja o likwidacji spółek specjalnego przeznaczenia jak Fannie i Freddy.
8. Regulacja o likwidacji Community Reinvestment Act, który zmuszał do udzielania kredytów subprime.
9. Regulacja o rozwiązaniu kartelu agencji ratingowych.
10. Regulacja o zniesieniu regulacji bazylejskich, które okazały się kompletną klapą.

Wprowadzenie tych regulacji nie oznacza, że kryzys od razu zniknie, ale oznacza z pewnością, że więcej się nie powtórzy. A zatem do dzieła! Regulować!

Tagi: , ,

Komentarze: 9 to Kryzys spowodował brak regulacji

Geval
15/10/2008

do obejrzenia o L. Von Mises: http://www.youtube.com/watch?v=EpATNp5DjYI

vogel100
15/10/2008

Czasami żarty są dobre, ale ten bałagan to wynik bardzo wielu regulacji i interwencji które w istocie mają powodować, że “w mętnej wodzie itd …”, natomiast te regulacje które Pan proponuje to nie są żadne regulacje bo powiedzmy sobie szczerze komu miałyby służyć? oczywiście mam na myśli tych “profesjonalistów od regulacji” którzy w jakimś interesie je wprowadzają, zakładam, że niewolnicy w zasadzie nie mają głosu. Proponuję: lepiej bez żadnych regulacji, niech politycy tylko oddadzą ludziom władzę nad ich własnością i zniosą wszelki przymus ekonomiczny w konsekwencji nich zostanie tylko “regulacja” w postaci kodeksu cywilnego. Ale kto ich potem wybierze i po co?

vogel100
15/10/2008

Chciałem coś jeszcze dodać z jednego z serwisów, zrobią wszystko aby trwać przy władzy i namiętnie regulować aż wszystko padnie, jak w każdej komunie: http://lajt.onet.pl/biznes/1844497,10,,10,1,0,,,,wiadomosci,wiadomosc.html?offset=1
Rothbard i Hoppe mają dobre intuicje, zaczęły się na świecie secesje narazie po woli, po malutku, jeszcze przy aprobacie państw lewiatanów, ale zaczynają się, teraz system się chwieje jeżeli będzie tapnięcie i zaczną padać pańswowe waluty to jak będą zbierać podatki i kto będzie płacił? Narazie ratunku upatrują w rządzie światowym z ameryką na czele, chyba analizują ciągle eksperyment bolszewicki jak do tej pory największy, bo przecież i tak musi skończyć się na przymusie. Pytanie: czy znacie miejsca na ziemi gdzie można wyjechać i przeczekać? To jest intuicja Rand. Pzdr

Zuza
15/10/2008

Ale zeby tak przymusowo? ;)

Gdzie uciec i przeczekac? Coz.. proponuje wybrac jakies serce interwencjonizmu. Naprawde bywa zabawnie. Szczegolnie gdy ludzie w kosciolach modla sie “zeby rzadzacy przedsiewzieli wszelkie niezbedne srodki do zazegnania kryzysu.” albo gdy slyszy sie tezy “jednostki dzialaja racjonalnie ale ich racjonalne decyzje en masse prowadza do oplakanych skutkow. Patrz obecny kryzys”,lub “Banki dzialaly nieetycznie zachecajac konsumetow do brania kredytow”

Smiac sie czy plakac? smiac sie czy plakac?

Coz.. ja sie na razie smieje - przez lzy.

wf
15/10/2008

Bingo.
Pomyslec, ze to takie proste - jak zasada działania zarowki, procesora i paru innych wynalazkow dokonanych przez geniuszy, czyli tych, którzy zgłębili istotę prostoty.

Łukasz Szostak
17/10/2008

@vogel100

Kodeks cywilny? A po co?
W UK jakoś bez tego żyją do dziś..

vogel100
17/10/2008

Łukasz Szostak
masz rację, jest tam też nieźle namieszane, ale jakoś tak wydaje mi się intuicyjnie, że zastosowanie tych zasad “w stosunkach” prywatnych nie byłoby złe ponieważ obowiązują tam zasady prawa rzymskiego, generalnie obecnie jest to prawo państwowe zunifikowane i w tym sensie zgadzam się z Tobą,

Adam Duda
17/10/2008

vogel 100

przecież te “regulacje” w artykule to nic innego jak kasacja regulacji które teraz obowiazuję. nie wiem jak nie można zauwazyć ironii w tym poście

[...] Jedyne regulacje jakich potrzebujemy w finansach, to zakazy i zniesienia obecnych regulacji. Lista regulacji jakich potrzebujemy pod tym linkiem. [...]

Dodaj komentarz

WP_Big_City

Musisz się zalogować, żeby móc dodawać komentarze.